Zadaj pytanie on-line
  Home » Łożyska kulkowe jedno i dwurzędowe Moje konto     
Wyszukiwanie
  
Wpisz szukane słowo.
Zaawansowane
Kategorie
Outlet BHP
Produkty TESA
Normalia
Normalia A2 i A4
Elektronarzędzia
Narzędzia STANLEY
Lakiery i chemia przemysłowa
Tworzywa i półfabrykaty
Gumy i mikrogumy
Węże i przewody
Szczeliwa i uszczelnienia
Łożyska
Koła i rolki
Pasy napędowe
Wentylacja
Pneumatyka
Smary i kleje
Warsztatowe
Outlet Narzędzia i akcesoria
Outlet Narzędzia ogrodnicze
Logowanie
E-mail:
Hasło:


Bezpieczne logowanie

Rejestracja konta

Przypomnienie hasła
Koszyk
   ... jest pusty
Producenci
Płatności Online

Wynajem elektronarzędzi i osprzętu

Łożyska stożkowe

Łożyska stożkowe metryczne:

Podstawowe cechy:

  • łożyska stożkowe są rozłączne, składają się z pierścienia wewnętrznego i koszyka z wałeczkami
  • przeznaczone są do przenoszenia dużych, złożonych obciążeń  – promieniowych i osiowych w jednym kierunku
  • do największych obciążeń osiowych stosuje się serię 313 o zwiększonym kącie działania
  • kosze prawie zawsze wykonywane są ze stali, bardzo rzadko z poliamidu
  • produkowane obecnie łożyska stożkowe mają zmodernizowaną konstrukcję względem wersji pierwotnych i charakteryzują się wyższą nośnością, lepszymi parametrami obrotowymi;  przyczyną jest zwiększenie rozmiaru i liczby wałeczków ale przy zachowaniu wymiarów głównych; łożyska te przejściowo oznaczane były literą A za symbolem głównym
  • często za symbolem spotyka się oznaczenie X – łożysko takie ma zmienione wymiary główne i często nie może być stosowane zamiennie z wersją bez tego oznaczenia

    Oznaczenie X stanowi najczęściej np.: zmianę wysokości pierścienia wewnętrznego, zmianę wysokości pierścienia zewnętrznego, większe ścięcie montażowe tzw. faza, zmianę kąta nachylenia wałeczków, rowki, nacięcia, wargi i inne zmiany pierścieni

Łożyska stożkowe calowe:

Podstawowe cechy:

  • pod względem budowy są identyczne jak łożyska o wymiarach metrycznych
  • w żadnej innej grupie łożysk oznaczenia calowe nie zadomowiły się tak , jak w łożyskach stożkowych; łożyska te w Polsce i Europie znajdują zastosowanie głównie w motoryzacji: koła samochodów, mosty, przekładnie oraz w urządzeniach pochodzenia brytyjskiego
  • oznaczenia łożysk stożkowych o wymiarach calowych oparte są na systemie AFBMA. System ten oddziela oznaczenia pierścienia wewnętrznego i zewnętrznego przy czym zawsze jako pierwszy podawany jest symbol pierścienia wewnętrznego, za nim znak " I " i symbol pierścienia zewnętrznego
  • istotne elementy oznaczeń:
    1. oznaczenie literowe składające się z jednej lub dwóch liter – określa klasę obciążenia, przy którym łożysko może pracować. Występuje na początku oznaczenia pierścienia
         EL  niezwykle lekkie
         L    lekkie
         LM  lekko-średnie
         M    średnie
         HM  średnio ciężkie
         H  ciężkie
         HH  bardziej niż ciężkie
         EH  niezwykle ciężkie
         T    tylko osiowe
    2. dwie ostatnie cyfry symbolu pierścienia
       od  10 do  19  dla pierścieni zewnętrznych
       od  30 do  49  dla pierścieni wewnętrznych
  • jeżeli przed oznaczeniem pierścienia znajduje się litera "J" znaczy to, że posiada on wymiary i tolerancje metryczne; łożyska serii "J" są czasami traktowane jako łożyska calowe przeniesione na system metryczny
  • dla uproszczenia często podając symbol łożyska stożkowego dokonuje się następującego skrótu: LM11749/LM11710 = LM11749/10 opuszczając powtarzający się ciąg znaków
  • wiele firm dla zaznaczenia calowych wymiarów łożysk przed symbolem pierścienia / łożyska umieszcza literę "K"
Obsługa klienta Informacje Firma Moje konto
tel. 56 655-75-25
tel. 56 639-11-31
fax. 56 639-11-41
tel. 501-322-792
tel. 509-053-789
sklep@kontakt-sa.pl
Regulamin sklepu
Polityka prywatności
Płatności i transport
Status wysyłki
Kontakt
O nas
Praca
Bon upominkowy
Program lojalnościowy
Komunikacja z akcjonariuszami
Logowanie
Rejestracja
Koszyk
Historia zamówień
Napisz do nas