odpowiadają pod względem budowy parze
łożysk kulkowych skośnych jednorzędowych w układzie O (skośne bieżnie
na zewnątrz)
mogą przejmować duże obciążenia promieniowe
oraz obciążenia osiowe w obu kierunkach
szczególnie przydatne dla łożyskowań, od
których wymagane jest sztywne prowadzenie w kierunku osiowym
standardowo kąt wykonania wynosi 35°
i nie oznacza się go:
możliwe wykonania z innym kątem:
oznaczenie B - kąt 25°
oznaczenie D - kąt 45°
- dodatkowo posiadają dzielony pierścień
wewnętrzny
występuje wiele odmian przede wszystkim na
koszach poliamidowych zarówno w wersjach uszczelnianych 2RS jak i ZZ, ale
także spotyka się kosze tłoczone z blachy stalowej, a w łożyskach większych
masywne kosze ze stali lub mosiądzu
wykonywane w normalnej i podwyższonych
klasach dokładności z różnymi luzami
odmiana łożysk kulkowych skośnych
dwurzędowych z dzielonym pierścieniem wewnętrznym znalazła szerokie
zastosowanie w motoryzacji, zwłaszcza w piastach kół samochodowych. Są to
łożyska o specyficznej budowie i odmiennych, nietypowych wymiarach a coraz
częściej zintegrowane z całą piastą